Saturday, August 24, 2013

MARI KITA BELAJAR MEWARNA .



ADOBE PHOTOSHOP CS3

ASALAMUALAIKUM .Hari ini kita akan belajar cara-cara mewarna menggunakan Software ini. Saya pun tak berapa nak pandai , tapi apa salahnya mencuba . Apa yang kita tahu , kita kongsi sedikit lah . Harap kamu semua dapat menikmati Tutorial ini. :) Kit Kat kan Ada .




Pertama Sekali , kita lukis dahulu Watak Super Hero yang kita reka sendiri atau kita nak lukis benda ke macam kerusi ke meja ke.Tapi saya lukis Watak Super Hero sendiri , baru lah nampak AWESOME ! :D. Seperkara lagi saya nak cakapkan, Tools yang akan kita gunakan seperti dibawah ini:







Kita Warna kepala dia terlebih dahulu. terpulang kamulah nak menggunakan warna apa pun. Setelah di masukkan bayangnya sekali akan menjadi macam ini :

Kalau kamu mahu jadikan bayang tu. Kamu pilih Tools ini :


( BURN TOOL )



Kali ini kita warna pada badan dia pula. Kalau kita nak buat watak kartun ,pastikan kita sudah set kan warna apa yang kita nak gunakan . Kalau kita guna banyak sangat warna, mungkin tidak akan kelihatan cantik . Guna hanya dua tiga warna sudah cukup memadai. Tools yang saya guanakan , tetap sama macam tadi. tidak berubah apa-apa.




Ini pula bahagian kaki. Jika kamu nak nampakkan gambar tu macam real. Bayang yang awak mainkan tu kena betul lah. Di mana cahaya datang , mana gelap mana cerah. Lagi pun saya tak lah seberapa pandai main bayang ni. Perlu mencuba .


 HAAA. Sudah siap , ini lah INSECT MAN . Kuasa dia Penglihatan Tembus, Boleh Melompat sejauh jauhnya , Mampu mengeluarkan serangga beribu ribu , Pendengaran yang tajam sekali dan mampu mengeluarkan asap racun yang boleh membawa maut.

Mesti nak tahukan macam mana nak buat tulisan macam tu. 
HORIZONTAL TYPE TOOL.





  

- INSECT MAN -
COMING SOON
  










welcome to my empire state !! || Follow or Dashboard
Small Grey Outline Pointer